Followers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday 6 October 2011

Hati, Jari & WWW - 7

Posted by Mrs Military at 00:44
Tadi ada sorang housemates ni g keluar makan dengan bf dia. tiba - tiba bf dia kol mintak kami tolong amek gf dia kat bawah apartment sebab gf dia tu muntah - muntah. just nice kan. tipulah kalau cakap tak jeles kan. sepanjang dalam lif (ground floor smpi 11) aku terfikir - kalau aku jadi cam 2 ada x dia nak buat perkara yang sama ngan bf housemate aku wat 2. xtau, aku pun xatau..

balik2 bukak fb tgk ada orang upload new album lagi..bukak la album 2. so nice. sekali lagi hati tersentap bila tengok gambar orang lain. disebabkan rasa jeles yang melampau maka terus close album 2 then klik nama orang lain. bukak photos dan sekali lagi hati tersentap. last2 redha jela tapi sampai sekarang still cakap, banyak nyer gambar dorang ngan bf dorg. sape yg tak jeles kan. tipu kalau cakap tak jeles.

aku teringin gak nak g jalan jauh2..teringin gak nak wat benda - benda happy. teringin gak nak buat surprise tuk dia time anniversary taupun besday dia tapi aku takut sangat2. takut sangat kalau - kalau...

entah la, hati dan perasaan ni bukan perkara yang boleh dibuat dimain. sekali kita rasa sayang kat seseorang sampai bila - bila rasa 2 akan terus ada dalam hati kita. kalau dicampak ketengah laut sekali pun belum tentu rasa sayang tu akan hilang. 

Rasa yang cuba dibuang tapi makin sakit bila dikenang


sebab tu kalau diberi pilihan untuk aku ulang balik masa dulu2. aku kalau boleh nak elak daripada terjebak dengan benda ni. bukan mengelakkan daripada kenal dia tapi aku tak dia kenal aku sebab sekarang aku rasa macam aku ni bebankan dia plak. aku tau dia ada komitmen yang lagi penting tapi hati perempuan mana yang tak nak dimanjakan. 

banyak sangat benda yang aku nak buat tuk dia tapi aku sendiri pun tak faham..dia antara kawan yang paling aku bersyukur bila aku kenal dia. dari dia macam2 benda aku tau, dari dia aku nampak macam2 perkara dalam hidup ni. tapi kadang - kadang aku sendiri tak cukup kuat nak hadapi perkara2 cam ni. perasaan tu tetap ada walaupun dibuang ke mana jew..

dan hujung minggu ni mungkin sekali lagi aku akan rasa perkara yang sama. masa tu semua orang keluar dan aku sensorang jew ada kat umah..mana awak saat saya memerlukan. saya bersyukur awak selalu ada dalam hati saya...tapi saya tertanya selalu ke saya ada dalam hati awak..

saya percayakan awak sepenuh hati saya kerana saya percaya hidupnya saya pada hari ini adalah berasaskan daripada salah satu tulang rusuk awak. ya allah kuatkan hati ku ni...
By,
Mrs military

8 comments:

m said...

amin. moga diperkuat hati inshaallah:)

Mrs Military said...

thanz mya...insyallah

miSz tUna said...

Macam tulah detik hati yang dilalui, lepas hampir 6 tahun melayari bahtera kasih nih.. awak kuatkan hati, semoga kalau betul dia yang tertulis untuk awak insyaALLAH akan ada perkara baik untuk awak dan pasangan pada masa akan datang.. all the best :) still, don't forget to enjoy your life now because masa yang ada sekarang ni takkan datang balik.. dia tak ada tak bermakna hidup awak pun tak ada apa-apa yang menarik k :) just sharing...

Mrs Military said...

misz tuna : terima kasih..awak mengingatkan saya yang agak alpa ada masanya...terima kasih sangat2 kawan

ninie comey said...

mrs military...

sabar la ye...insyaAllah ada kebahagiaan di penghujung jln..sume ni kan ada hikmahnya..sy pon camtu gak..slalu jeles bile tgk housemet kuar dating...org bf ada dekatkan..sdgkan sy ngan si dia sorg kat perak sorg kat labuan..dating pon dlm skype je...tp tu la harga yg perlu dibayar utk meraih sebuah kebahagiaan

Ungu Violet said...

jangan cedeh2...hepi2 aje eh..:)

ayuhidayu said...

akak..jgn la sedih..
sy pon penah rasai perasaan tu.. n tq folow blog ayu

Mrs Military said...

terima kasih kawan2...sangat menghargai nasihat kalian...nice to meet u all girl.

Post a Comment

 

Live Long Story Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea