Followers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Saturday 8 October 2011

Hidup ni mulut jangan jahat

Posted by Mrs Military at 11:33
Situasi berlaku malam semalam...masa 2 nak pergi kedai kat bawah apartment ni. disebabkan tunggu lif sorang dari floor 11 maka cam berangan - berangan la sikit..tiba - tiba pintu lif terbuka..dengan tak tengok pun lif tu nak naik ataupun turun, terus masuk. bila pintu dah tutup baru perasan rupanya lif 2 nak naik floor 15..jdi biar jela..sampai kat floor 15 ada sepasang husband and wife keluar lif. then lif 2 turun ke bawaj semula tapi sampai kat floor 14 pintu terbuka balik then masuk la DUA ORANG LELAKI (muka cam macho, siap pakai cap).

Dialog berikut berlaku :
Boy A : ala ko la ni yang buat....(bla bla bla...)
aku tak amek kisah pun pe diaorang borak tapi yang menjadikan aku sangat terkejut adalah suara dua orang lelaki 2 yang macam nyah...how can! muka dah macho sekali suara ditiru - tiru macam perempuan.
tiba - tiba salah sorang dari mereka 2 tegur aku....

Boy A : dik duduk floor berapa ?
Aku : Duk floor 11
Boy B : Umur berapa?
Aku : 21...
Boy A : Gelak2 ala pompuan gatai sambil cakap "Nok ko dulu PENDEK macam ni tak masa umur 20" (tangan dia halakan kat aku tunjuk dari atas sampai ke bawah)
 oiiiiiiiiii mulut macam puaka bang, elok2 kutuk aku depan - depan...
Boy B ; Aku xda la tinggi macam sekarang ni tapi tak la plak pendek macam budak ni..
Gelak ala mulut puaka..

Ikutkan hati jahat aku ni, nak je aku cakap dialog cam ni..
"Bang, abang memang dari umo 20 lagi ke dah lembut - lembut lembik macam ni"
seb baik aku tak cakap...aduiiiii...asal la mulut tu jahat sangat...aku xkutuk pun kau lembut - lembut 2 tapi ko sedap jew ngata aku yer...sekurang - kurangnya aku ni pendek xlah nyusahkan orang..yang kamu 2 lembut menyusahkan orang tau...merosakan diri sendiri...kesian ibu bapa kamu..memang la bukan kamu yang mintak untuk jadi lembut macam tu tapi mulut tu jangan la jahat sangat. sebelum ni aku tak tau mulut nyah ni jahat tapi sekarang baru aku tau..

ya allah ampunkan la dosa aku ni, buka kanlah pintu hati dorang tu....

By,
Mrs military

0 comments:

Post a Comment

 

Live Long Story Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea